اندازه فیبروم رحم

کدام فیبروم را باید جدی گرفت ؟ این سوالی است که بیشتر مراجعین از دکتر شهناز شایان فر بهترین جراح زیبایی زنان دارند . اندازه نرمال فیبروم چه عددی است ؟آیا درمان قطعی فیبروم رحمی وجود دارد ؟ علائم فیبروم رحمی چیست ؟ آیا می توان فیبروم رحم را بدون جراحی درمان کرد ؟ برای پاسخ این سوالات بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید .

فیبروم های رحمی توده های خوش خیمی هستند که در بین بانوان شایع می باشد و با افزایش سن فرد احتمال بروز آن به مراتب بیشتر می شود .متاسفانه نزدیک به سنین یائسگی بیش از 50 درصد خانم ها مبتلا به فیبروم رحمی می شوند، که بیشتر از 95 درصد این توده ها خوش خیم می باشند ولی بسته به اینکه اندازه این توده ها چقدر است ؟ در چه سنی بروز پیدا کرده است؟ و فیبروم رحم چه علائمی برای فرد دارد ؟ درمان برای آن ها متفاوت است . در بسیاری از موارد فیبروم ها نیاز به جراحی ندارند .

اندازه فیبروم رحم

علائم فیبروم رحمی

علائمی که فیبروم ها برای بیمار ایجاد می کند ، بسته به اندازه فیبروم متفاوت است ، معمولا پر دردسر ترین آن ها خونریزی می باشد ، که اگر فیبروم ها بزرگ باشند و در داخل حفره رحم وجود داشته باشند ، ممکن است باعث خونریزی های شدید و کم خونی در فرد شود .
گاهی هم ممکن است توده های بزرگ لگنی را ایجاد کند و در لگنی در اثر فشار بر روی اعضای لگنی سبب تکرر ادرار و تغییر در اجابت مزاج فرد شود .
بعد از اینکه بیمار به پزشک مراجعه می کند از علائم دل درد و بزرگی شکم شکایت می کند . در مرحله اول دکتر شهناز شایان فر با تجویز یک سونوگرافی اندازه فیبروم را مشخص می کند ،و درمان بر اساس اینکه خانم ازدواج کرده و یا همچنان تمایل به بچه دار شدن دارد،برای فرد انجام می شود .
در صورتی که فیبروم سبب بزرگی شکم و خونریزی های مکرر شود، ممکن است درمان با کمک جراحی تجویز شود .

در ادامه جراحی موفق فیبروم با حفظ رحم توسط دکتر شهناز شایان فر بررسی می شود :

بیمار خانم 29 ساله و مجرد هستند که به دلیل بزرگی شکم به دکتر شهناز شایان فر مراجعه کرده اند ، در وضعیت خوابیده ارتفاع رحم این خانم به اندازه یک بارداری 6ماه بود و در سونوگرافی که برای این بیمار تجویز شده بود، سه فیبروم گزارش کردند و بزرگترین این فیبروم ها 17 سانتی متر بود ، لازم به ذکر است که این بیمار به جراحان و پزشکان مختلفی مراجعه کرده بودند ، و تنها را درمان برای این بیمار خارج کردن رحم بود . اما بعد از مراجعه به دکتر شایان فر و انجام عمل جراحی ، فیبروم ها خارج شدند و البته نکته مهمی که وجود دارد ، حفظ رحم در طی جراحی فیبروم بود و اینکه ،این امکان برای بیمار وجود دارد که یک سال بعد از جراحی بارداری موفقی را تجربه کند .

نمونه ای از جراحی فیبروم رحمی موفق توسط  دکتر شهناز شایان فر :

5 × سه =