درمان بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار دفع غیر ارادی ادرار است و یکی از 10 مشکل طبی شایعتر در ایالات متحده است. تخمین زده می شود که شیوع آن در آمریکاییها بسیار زیاد است و مخصوصاً در بیماران مسن دیده می شود. بیشتر خانم های بالای 65 ساله را گرفتار می کند.

با این حال و علی رغم آثار قابل توجهی که این بیماری بر نگرش بیماران نسبت به خود و تعاملات اجتماعی آنها دارند، اکثر بیماران در پی درمان بر نمی ایند.

این بیماری بصورت بی اختیاری استرسی، اضطراری، سرریزی و یا مخلوط تقسیم می شود.

در هنگام معاینه متخصص زنان باید این اصل را بداند که بیمار چه مشکلاتی را در رابطه با نگه داشتن ادرار و همچنین تخلیه آن دارد. به طور مثال نشت ادرار، تکرر ادرار، شب ادراری و برخی دیگر از حالت هایی که ممکن است فرد در هنگام دفع ادرار با آن رو به رو است را بررسی نماید.. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با خانم دکتر شایان فر متخصص زنان و زایمان  با شماره های ۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در  پیج اینستاگرام و  کانال تلگرام دنبال نمایید.

درمان بی اختیاری ادرار

انواع بی اختیاری ادراری

بی اختیاری استرسی

دفع ادرار با افزایش فشار داخل شکمی مثل خندیدن، سرفه کردن، تغییر وضعیت و ورزش

• به علت ضعف کف لگن به وجود می آید که خود را از قابلیت تحرک بیش از حد پیشابراه یا اختلال عملکرد اسفنکتر ناشی می شوداین حالات می توانند به علت ضربه به پیشرابه و زایمان به وجود آیند.

بی اختیاری اضطراری یا مثانه بیش فعال

علن آن انقباضات خود به خود مثانه است که ازاختلالات عصبی مرکزی یا اختلالات موضعی مثانه ناشی می شوند یا ایدوپاتیک هستند.

رفلکس بیش از حد عضله دترسور : انقباضات غیر ارادی مثانه به علت یک ضایعه عصبی که بالای طناب نخاعی قرار دارد.

بی اختیاری سر ریزی

اتساع بیش از حد مثانه به علت انسداد خروجی (مثلاً هیپروتروفی خوش خیم پروستات، سرطان پروستات، پرولاپس اعضا لگن) یا اختلال عملکرد انقباضی

بی اختیاری مخلوط

ترکیب عناصر بی اختیاری استرسی و اضطرابی در زنان مسن شایع است. ترکیب عناصر بی اختیاری سرریزی و اظطراری در مردان و در بیماران مراکز نگهداری از معلولان شایع است.

نشانه های بیماری بی اختیاری ادرار

بی اختیاری گذرا

• دلیریوم
  • عفونت دستگاه ادراری
  • التهاب آتروفیک واژن
  • مصرف برخی از دارو ها
  • اختلالات غدد درون ریز
  • احتباس ادراری
  • تجمع و فشردگی مدفوع

بی اختیاری مداوم و مزمن

• بی اختیاری استرسی
  • بی اختیاری اضطراری
  • بی اختیاری سرریزی
  • بی اختیاری عملکردی

نحوه تشخیص بی اختیاری ادرار

درمان بیماری

اهداف درمان بی اختیاری ادرار حفظ عملکرد کلیه و واژن و بهبود عملکرد آن هاست.

خانم دکتر شایان فر برای درمان بی اختیاری ادرار توصیه می نمایند که با انجام لیزر ژولیت به درمان این عارضه پرداخت.

نحوه درمان بی اختیاری ادرار با لیزر ژولیت

خانم دکتر شایان فر به عنوان اولین متخصص زنان و زایمان از لیزر ژولیت برای جوانسازی واژن و سغید کردن واژن استفاده می نماید. در افرادی که از بی اختیاری ادرار رنج می برند ، نیز می توان از این لیزر استفاده کرد.

زیرا در حین استفاده از لیزر ژولیت به دلیل افزایش میزان تحریک پذیری و الاستین بافت واژن، دهانه مجاری ادراری نیز به مرور زمان جمع شده و از ریزش ادرار کاسته می شود.

فردی که از بی اختیاری ادرار رنج می برند و با لیزر ژولیت اقدام به درمان این عارضه می نمایند، بعد از گذشت چند روز می توانند، نتیجه این اقدام درمانی را به راحتی حس کنند.

آیا برای انجام درمان بی اختیاری ادرار نیاز است تا فرد بی حس و یا بی هوش شود؟

به دلیل استفاده از لیزر ژولیت فرد هیچ گونه درد و یا عارضه ای را بعد از انجام درمان با لیزر ژولیت نخواهد داشت. همچنین به راحتی تغییرات زیادی را بعد از درمان احساس خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر ژولیت می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.