علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان چیست

علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان چیست؟

زگیل تناسلی چیزی حدود 100 نوع مختلف دارد که با توجه به ویروسی که فرد را درگیر نموده است، می تواند در ظاهر های مختلفی بروز کند. برای آن که با این نشانه ها و علائم آشنا شوید می توانید به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

علائم زگیل تناسلی در زنان

بیشتر افراد اینگونه تصور می کنند که زگیل تناسلی دارای ظاهری گوشتی مانند و یا تکه های رنگی بر روی پوست هستند. اما باید این نکته را اذعان نمود که ممکن است زگیل های تناسلی از ظاهری تک جوش مانند و زیر تعداد زیادی جوش همانند گل کلم نیز بروز کند.

همچنین ممکن است زنانی که به زگیل تناسلی مبتلا هستند، هیچ گونه علائمی نداشته باشند.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان چیست

افرادی که دارای زگیل تناسلی هستند نیز دارای علائمی هستند که در صورت مشاهده این علائم حتما به متخصص زنان مراجعه شود. برخی از این علائم عبارتند از :

• خارش های بدون علت به دنبال آن قرمزی و تورم
  • سوزش های غیر عادی در ناحیه واژینال

تفاوت های ظاهری در زگیل های تناسلی

زگیل های تناسلی از اندازه تا ظاهر متفاوت بوده و همچنین ممکن است فرد همزمان به یک الی چند نوع از این نوع زگیل های تناسلی مبتلا شده باشد.

زگیل های تناسلی ممکن است بر هر قسمت از بدن که در حین رابطه جنسی در معرض این رابطه باشد، همانند مهبل دهانه رحم، کشاله ران در زنان، آلت تناسلی، اسکروتوم.

زنانی که به زگیل تناسلی در داخل مهبل مبتلا هستند، ممکن است علائمی همانند خونریزی هایی در هنگام نزدیکی داشته باشند که کاملا غیر منطقی است و این خونریزی ها عوارض غیر طبیعی واژن در زگیل تناسلی است. از جمله موارد نادر در ابتلا به زگیل تناسلی، ممکن است مجرای ادراری مسدود شود و خونریزی ایجاد شود.

راه های انتقال زگیل تناسلی و علائم آن در خانم های مختلف متفاوت لست به همین دلیل راه های درمانی متفاوتی را باید انجام دهند.  برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با خانم دکتر شایان فر متخصص زنان و زایمان  با شماره های ۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در  پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

چگونه زگیل تناسلی چگونه در خانم ها ایجاد می شود؟

همانطور که گفته شد زگیل های تناسلی بیش از 100 نوع و یا تیپ دارد که و پاپیلومایویروس های انسانی(HPV)  نام دارد. که این عامل آلودگی و ایجاد زگیل تناسلی، بیش از 40 نوع از این زگیل های تناسلی می تواند دستگاه تناسلی و بخش انقباضی را در بدن زنان آلوده می کند.

همچنین HPV می تواند باعث بروز ضایعاتی به نام condylomata acuminate شود که همان زگیل های تناسلی است که فرد با آن رو به رو است.

گروهی از HPV  ها که در زنان بروز می کند، صرفا برای روی دستگاه آنژینال تاثیر گذاشته و تغییراتی را در رحم و دهانه رحم ایجاد می نماید. این تغییرات باعث بروز سرطان در این دو ناحیه شود و این نوع از عفونت باعث ایجاد سرطان های دیگر نیز شود.

انواع HPV

زگیل های تناسلی انواع مختلفی دارد که بیشترین این نوع از زگیل های تناسلی سبب می شوند تا زنان به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند. از دیگر سرطان هایی که خانم ها به آن ها ممکن است مبتلا شوند، از جمله این سرطان ها، سرطان های مقعد، سرطان واژن و آلت تناسلی است. برخی از این سرطان ها در آقایان نیز ممکن است بروز کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله زگیل تناسلی  مراجعه نمایید.

نحوه ابتلا به زگیل تناسلی به چه صورت است؟

ابتلا به هر نوع از زگیل تناسلی صرفا از طریق رابطه جنسی اتفاق می افتد.

شایع ترین انواع HPV

شایع ترین انواع HPV که امروزه شناسایی شده اند و افراد تحت درمان هستند، عباتند از :

• HPV- 6، 11 ، 16
  • HPV- 11
  • HPV – 18

این نوع از HPV ها باعث ایجاد عفونت در ناحیه تناسلی زنان می شوند.

در بین انواع HPV-6 و HPV-11 به صورت شایعات خوش خیم و مانند زگیل نمایان می شود. که البته این دو نوع از HPV ها کمتر شناخته شده اند.

HPV- 16 و HPV-18 جزو زگیل های تناسلی هستند که بیشتر در افرادی که به سرطان های سرویکس و آنژینال مبتلا هستند، مشخص می شود. همچنین افرادی که به دیسپلازی شدید گردنه رحم مبتلا هستند، نیز به زگیل تناسلی مبتلا شده اند.

انواع دیگر زگیل های تناسلی صرفا پوست را درگیر کرده و آلوده می کند و باعث ایجاد زگیل های معمولی در سطح پوست می شود و با درمان های معمولی قابل درمان است. این نوع از زگیل های تناسلی شامل HPV-5  و HPV-8 است. که در صورت عدم درمان ممکن است باعث ایجاد سرطان های پوستی نیز شود.