چسبندگی رحم بعد از سزارین

آیا بعد از زایمان سزارین ،چسبندگی رحم رخ می دهد ؟ علائم چسبندگی رحم چیست ؟ به چه دلیل افراد بعد از سزارین  دچار چسبندگی رحم می شوند ؟ چگونه می توان چسبندگی رحم را درمان کرد ؟ چه عواملی می تواند زمینه ساز بروز چسبندگی رحمی  شود ؟ این ها سوالاتی است، که شاید خیلی از افراد پاسخ ان را ندانند ، اگر شما هم  این سوالات را دارید و  پاسخ آن ها را نمی دانید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید .  دکتر شهناز شایان فر بهترین متخصص زنان در تهران در ادامه ،در رابطه با علائم و راه های درمان چسبندگی رحم صحبت می کنند .

یکی از مهم ترین اعضای داخل لگن زنان ، لوله های رحمی هستند  که وظیفه گرفتن تخمک و بعد انتقال تخمک به داخل رحم را بر عهده دارند.  در نتیجه می توان گفت  وضعیت سلامت لوله های رحمی نقش مهمی در  روند باروری زنان دارند  و از دلایل اصلی نازایی در زنان ، وجود هر گونه اختلال در لوله های رحمی است .

چسبندگی رحم بعد از سزارین

انواع چسبندگی ها

ما در ادامه چند نوع چسبندگی شایع در  زنان را ذکر می کنیم ،که می توانیم آن ها را در دو دسته اصلی قرار دهیم .

چسبندگی  داخل رحم و چسبندگی های داخل  لگن دو دسته اصلی چسبندگی  رحمی هستند  که هر کدام از آن ها علائم و راه های درمان مختلفی دارند .

بیشتر بانوان این سوال را دارند که آیا چسبندگی رحم ممکن است  در هر حالتی بدون علت رخ دهد ؟  در پاسخ باید گفت  ، چسبندگی رحمی به طور کلی در شرایط معمول برای هیچ زنی رخ نمی دهد، دلیل آن هم در این است که پوشش درونی  رحمی  به طور مرتب در رحم ایجاد می شود  که در نتیجه سبب بروز قاعدگی می گردد . متاسفانخه گاهی ، به دلیل  نبود مقدار کافی پوشش درونی قسمت های مختلف ، رحم  دچار چسبندگی می شود .

دکتر شایان فر متخصص زنان و زایمان هستند شما می توانید با شماره های ۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

دلایل بروز چسبندگی رحمی

اگر بخواهیم این دلایل را بیان کنیم ، می توان موارد بسیاری را لیست کرد .  یکی از دلایل مهم و اصلی که سبب انسداد  در لوله های رحمی می گردد، بروز عفونت است .  وجود هر گونه عفونت به مرور زمان  سبب التهاب لوله های رحمی  می گردد ، این امر خصوصا در افرادی که به طور مکرر دچار عفونت های مکرر می گردند و درمان آن را به تعویق می اندازند ، صادق است .

انجام عمل های جراحی همچون  جراحی کیست تخمدان ، فیبروم رحمی و زایمان به روش سزارین  از دیگر عواملی می باشد که  می تواند زمینه ساز بروز چسبنگی رحمی شود .

لازم به ذکر است که افرادی که دچار بیماری اندومتریوز هستند ،احتمال بروز چسبندگی رحمی در آن ها به مراتب بالا تر است .

درمان چسبندگی رحمی  با کمک هیستروسکوپی

هیستروسکوپی یکی از بهترین و البته کار آمد ترین روش ها برای  درمان چسبندگی های رحمی است .  در طی این روش با کمک وسلیه ای به نام هیستروسکوپ که بسیار شبیه به تلسکوپ می باشد  ، قسمت های مختلف رحم   بررسی می شود.  هیستروسکوپ یکی از دقیق ترین  ابزار هایی می باشد  که با استفاده از دوربین کوچکی  که در انتهای   این وسیله  قرار دارد ، امکان رویت  و  درمان  چسبندگی رحم را  فراهم می سازد .  درمان به  موقع  چسبندگی رحم امری مهم است که باید به آن توجه شود ، دکتر شهناز شایان فر  چسبندگی رحم را با کمک هستروسکوپی  درمان  می کنند  شما می توانید جهت مشاوره  و درمان  به مطب دکترشهناز شایان فر مراجعه کنید .

۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷

3 × دو =