آنچه می خوانید...

انواع کیست های تخمدان

کیست های تخمدان در اکثر موارد کیست های خوش خیمی هستند و در اکثر موارد خود به خود از بین می روند و مشکلی را برای فرد بوجود نمی آورند ،کیست های تخمدان کیسه های کوچک و آبکی هستند که در صورت پارگی و ترکیدگی باعث ایجاد درد دردناکی در بیمار می شوند که در این صورت باید اقدامات درمانی لازم صورت گیرد . نگرانی در رابطه با کیست های تخمدان نداشته باشید زیرا به راحتی قابل درمان می باشند ، در ادامه مطلب در رابطه با انواع کیست های تخمدانی توضیحاتی داده می شود تا با انواع آن آشنا شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید

انواع کیست های تخمدان

کیست فولیکولی

شایع ترین نوع کیست تخمدان ، کیست فولیکولی است، که درمان این نوع از کیست ها بسیار راحت می باشد . کیست فولیکولی در اثر بزرگ شدن فولیکول ایجاد می شود ، تخمک در کیسه ای به نام فولیکول رشد می کند ، فولیکول کیسه ای حاوی مایع است ، زمانی که فولیکول اجازه خروج تخمک را ندهد و از اندازه خود بزرگ تر شود کیست فولیکولی ایجاد می شود .

کیست درموئید

کیست درموئید که به آن کیست مویی هم گفته می شود، روی یک یا هر دو تخمدان ایجاد می شوند که حاوی چربی ، خون ، مو ، غضروف یا بافت های تیروئید است ، در حقیقت این نوع از کیست ها تومور های خوش خیمی هستند که در اکثر موارد بدون علامت می باشند ، در صورتی که این نوع از کیست ها درمان نشوند و بزرگ شوند ممکن است باعث چرخش تخمدان شود .

این کیست ها در هر سنی ممکن است ایجاد شوند، اما در سنین باروری بیشتر دیده می شوند.

کیست جسم زرد

کیست جسم زرد رنگ ، غده کوچک زرد رنگی است که در تخمک ، پس از رها شدن تخمک از تخمدان ایجاد می شود، در تولید هورمون پروژسترون این غده کوچک زرد رنگ نقش به سزایی دارد ، این نوع از کیست ها به راحتی در سونوگرافی قابل تشخیص است و در اکثر موارد پس از گذشت مدتی کوچک می شوند و خود به خود از بین می روند .

سندروم تخمدان پلی کیسیتیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از علت های اصلی ناباروری در زنان است ، علت بروز این سند روم تجمع چند کیست کوچک در تخمدان ها است .

خدمات دکتر شایان فر جراح زیبایی زنان و متخصص زنان و زایمان

هیستروسکوپی

کولپوسکوپی

لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن

۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷

info@drshayanfar.com

پیج اینستاگرام

کانال تلگرام

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دکتر شهناز شایان فر

دکتر شهناز شایان فر از سال 1381، تاکنون با انجام بیش از پانزده هزار عمل جراحی متنوع و کسب تجربه فراوان دوره های مختلف فوق تخصصی لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی، کولپوسکوپی و لیزر را در دانشگاه تهران گذرانده اند. برخی از خدمات درمانی و زیبایی که توسط دکتر شهناز شایان فر ارائه می شود عبارتند از: لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، پرینورافی، لیزر جوانسازی واژینال، تزریق چربی، درمان ناباروری، زایمان طبیعی و سزارین، درمان عفونت واژن و .... است.