Search
Close this search box.
جراحی تنگ کردن واژن

جراحی تنگ کردن واژن، با بهترین نتیجه ممکن

جراحی تنگ کردن واژن یک روش برای ترمیم و سفت کردن کانال واژن است. این روش معمولا برای ترمیم ساختار واژن پس از زایمان طبیعی، بهبود عوارض بیماری‌های کف لگن روی ساختار واژن و همچنین ایجاد واژن برای افراد تراجنس استفاده می‌شود.

در جراحی تنگ کردن واژن، ماهیچه‌های جدا شده واژن به یکدیگر نزدیک می‌شوند و پوست اضافی پشت واژن نیز حذف می‌شود. همچنین، در صورت نیاز، پوست خارجی واژن نیز ممکن است برای حصول ظاهری زیباتر، برداشته شود.

تنگ کردن واژن

با تنگ کردن واژن و استفاده از روش های عمل جراحی واژینوپلاستی، جراح واژن را تنگ می کند و تمام مشکلاتی که از آن گله داشتند حل می شود. ممکن است هنگام زایمان پزشک متخصص زنان با زدن چند بخیه واژن را تنگ کند، دقت شود اگر این بخیه ها بیشتر از حد باشد زن هنگام آمیزش جنسی احساس درد می کند، لذا بیمار باید در انتخاب پزشک متخصص زنان و زایمان دقت فراوانی داشته باشد.

این مقاله به بررسی روش‌های مختلف تنگ کردن واژن می‌پردازد. ابتدا به بیان دلایلی که باعث نیاز به تنگ کردن واژن می‌شوند، مانند شلی واژن پس از زایمان یا عوارض بیماری‌های کف لگن، پرداخته می‌شود. سپس به معرفی روش‌های مختلف تنگ کردن واژن، از جمله واژینوپلاستی با جراحی، واژینوپلاستی با لیزر، استفاده از دستگاه‌های تنگ کننده واژن و تمرینات مختلف، پرداخته خواهد شد.

در این مقاله، مزایا و معایب هر یک از روش‌های تنگ کردن واژن نیز بررسی می‌شود. با مطالعه این مقاله، خوانندگان می‌توانند بهترین روش تنگ کردن واژن را برای خود انتخاب کنند و از مزایا و معایب هر روش آگاه شوند.

چرا به جراحی تنگ کردن واژن نیاز پیدا می کنیم؟

در پاسخ به این سوال که دلیل گشادی واژن چیست؟ و چه زمانی نیاز به عمل تنگ کردن واژن داریم؟ می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • اکثر زنانی که زایمان طبیعی داشته اند، دچار گشادی واژن می شوند.
  • ممکن است برخی از زنان در سنین یائسگی به دلیل کاهش هورمون های زنانه و ضعیف شدن عضلات ناحیه تناسلی، دچار گشادی واژن شوند.
  • خانم هایی که روابط جنسی متعددی داشته اند قطعا با مشکل گشادی واژن مواجه می شوند.
  • زنانی که فعالیت های سنگین را در طولانی مدت انجام می دهند مانند: بلند کردن اجسام سنگین، ورزش های سنگین و… می تواند یکی از دلایل گشادی واژن باشد.

در تمامی موارد گفته شده تنها راه درمان گشادی واژن، عمل واژینوپلاستی است.

00:43
truncate dir-rtl

درمان گشادی واژن با لیزر

انواع روش های تنگ کردن واژن

روش‌های مختلفی جهت تنگ کردن واژن وجود دارد که تعدادی از متداول‌ترین آنها عبارتند از:

استفاده از قرص و کرم تنگ کننده واژن

تعداد بسیاری از شرکت‌های داروسازی ادعا می‌کنند محصولاتی که به شکل قرص و کرم عرضه می‌نمایند می‌توانند موجب تنگ شدن واژن شود اما تاکنون تحقیقات و شواهد معتبری از این موضوع در دست نمی‌باشد و برخی از متخصصان زنان استفاده از این محصولات را به دلیل عوارض جانبی مانند عفونت (به دلیل وجود گلیسیرین در پمادها) و سایر عوارض جانبی ناشناخته توصیه نمی‌نمایند. بنابراین پیش از انتخاب این محصولات ابتدا با پزشک خود مشورت داشته باشید.

تمرینات ورزشی مخصوص تنگ کردن واژن

تمرین کگل و تعداد دیگری از تمرینات ورزشی وجود دارد که منجر به سفت شدن و تنگ شدن واژن می‌شود. برخلاف کرم‌ها و پمادها این تمرینات ورزشی هیچ گونه عارضه جانبی و اثر نامطلوبی ندارند و در اکثر موارد موثر می‌باشند.

تنگ کردن واژن با عمل جراحی (عمل تنگی واژن با بخیه)

با ظهور روش‌های نوین جراحی بسیاری از خانم‌ها روش‌های جراحی را جهت تنگ کردن واژن انتخاب می‌نمایند. جراحی‌هایی که جهت تنگ کردن واژن به کار برده می‌شوند عبارتند از:

  • واژینوپلاستی یا جراحی تنگ کردن واژن

این جراحی‌ها نه تنها منجر به تنگ و سفت شدن واژن می‌شوند بلکه می‌توانند تغییراتی در ظاهر واژن به وجود بیاورند.

جراحی نسبت به سایر روش‌های تنگ کردن واژن بیشتر می‌باشد اما نتایجی که از این جراحی‌ها حاصل می‌شود دائمی بوده و در اکثر موارد بیماران جراحی ترکیبی با لابیاپلاستی انجام داده و از نتیجه‌ی جراحی که شامل تجربه‌های جنسی رضایت بخش و بهبود عملکرد واژن می‌باشد رضایت کامل دارند.

تنگ کردن واژن با لیزر

با اینکه روش‌های جراحی نتایج مطلوبی دارد اما بسیاری از افراد به دلیل عوارض جراحی مانند ایجاد جراحت، باقی ماندن اسکار، درد و دوره‌ی نقاهت و … روش‌های غیرجراحی را انتخاب می‌نمایند. تکنولوژی‌های مدرن در دنیای پزشکی روش‌هایی جهت تنگ کردن واژن نیز ابداع نموده‌اند، یکی از این روش‌ها استفاده از فرکانس رادیوئی می‌باشد که با استفاده از انرژی متمرکز منجر به تحریک تولید کلاژن و سفت شدن واژن می‌شود. دستگاه‌های آر اف با استفاده از امواج الکترومغناطیس کنترل شده نتایج مطلوبی در تنگ کردن واژن دارد.

لیزردرمانی یکی از روش‌هایی است که با استفاده از پرتو لیزر جهت جوانسازی و تنگ کردن واژن به کار برده می‌شود. انرژی لیزر موجب گرم شدن بافت‌های قسمت بالایی پوست شده و لایه‌ی پایینی پوست را جهت تولید کلاژن تحریک می‌نماید. نتیجه‌ی لیزر درمانی سفت شدن و درمان شلی واژن می‌باشد.

00:32
truncate dir-rtl

تنگ کردن واژن با لیزر

چه کسانی کاندید مناسب برای جراحی تنگ کردن واژن هستند؟

بهترین کاندید جراحی تنگ کردن واژن زنانی هستند که به دلیل روابط جنسی متعدد، زایمان طبیعی و… دچار گشادی و تغییر شکل آلت تناسلی، پارگی و یا کشیدگی واژن شده اند. این تغییرات می تواند اثر منفی بر رابطه جنسی و اعتماد به نفس زنان داشته باشد که جراحی تنگ کردن واژن سعی در بازگرداندن جوانی و تنگ کردن واژن دارد. هر خانم سالمی می تواند جراحی تنگ کردن واژن را انجام دهند، بنابراین حتی خانم هایی که پارگی واژن نداشته اند می توانند این جراحی را جهت زیبایی و جوانسازی واژن انجام دهند.

اقدامات لازم قبل از جراحی تنگ کردن واژن

قبل از جراحی تنگ کردن واژن هم مانند سایر عمل های نیاز به یک سری آزمایشات و معاینات است. و خانم هایی که قصد عمل تنگ کردن واژن دارند، به این نکته توجه داشته باشند که نباید از تاریخ آخرین تست پاپ اسمیر بیش از یک سال گذشته باشد.

خانمی که قصد جراحی تنگ کردن واژن دارد، باید موارد زیر را قبل از عمل رعایت کند:

  • یک ماه قبل از عمل تنگ کردن واژن مصرف دخانیات و الکل قطع شود.
  • مصرف داروهای هورمونی دو هفته قبل از جراحی تنگ کردن واژن قطع شود.
  • در صورتی که داروی خاصی استفاده می کنید، باید قبل از عمل پزشک خود را در جریان بگذارید.

مزایای تنگ کردن واژن

در زیر به برخی از مزایای تنگ کردن واژن اشاره می‌کنم:

۱. افزایش رضایت جنسی: یکی از مزایای اصلی تنگ کردن واژن، افزایش رضایت جنسی است. با تنگ شدن واژن، دیواره‌های واژن تنش بیشتری دارند که می‌تواند باعث افزایش لذت جنسی برای هر دو طرف شود.

۲. افزایش اعتماد به نفس: برخی از زنان ممکن است به دلیل احساس ناراحتی درباره اندازه واژن خود، اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. با تنگ کردن واژن، ممکن است این اعتماد به نفس افزایش یابد و زنان به خودشان راضی‌تر شوند.

۳. بهبود اختلالات ناشی از واژن تسلط‌پذیر: برخی از زنان ممکن است به دلیل تسلط‌پذیری بیش از حد واژن، مشکلاتی مانند نفوذ ناخواسته ادرار، نفوذ ناخواسته هوا در زمان رابطه جنسی و یا عدم توانایی در استفاده از تمام طول آلت جنسی همسر خود را تجربه کنند. تنگ کردن واژن می‌تواند بهبودی در این اختلالات ایجاد کند.

۴. بهبود توانایی تحریک و لذت بردن: با تنگ کردن واژن، ممکن است توانایی تحریک واژن افزایش یابد و لذت بردن از فعالیت‌های جنسی تقویت شود.

مهم است بدانید که هر روش جراحی و تغییری در بدن دارای مزایا و مخاطرات خود است. قبل از تصمیم‌گیری درباره تنگ کردن واژن، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید در مورد مزایا، مخاطرات، و جزئیات این روش اطلاعات کاملتری دریافت کنید.

جراحی تنگ کردن واژن چگونه انجام می شود؟

جراحی تنگ کردن واژن بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد. طی عمل تنگ کردن واژن، جراح پس از بیهوشی بیمار، ماهیچه های کف لگن را می کشد و آنها را به هم نزدیک تر می کند (رفع گشادی واژن). در حین عمل زیبایی تنگ کردن واژن هر گونه پوست اضافی برداشته می شود و مشکلات مربوط به بی اختیاری ادرار و عفونت واژن نیز درمان می شود. نتیجه جراحی تنگ کردن واژن زیباسازی و جوانسازی واژن است و فرد در طول رابطه جنسی احساس بهتری را تجربه خواهد کرد. چنانچه جراحی تنگ کردن واژن به روش جراحی انجام گیرد، ممکن است تا مدتی جای بخیه باقی بماند که بعد از مدتی به طور کامل محو می شود.

هزینه جراحی تنگ کردن واژن در سال 1402 چقدر است؟

همان طور که قبلا هم گفته شد جراحی تنگ کردن واژن با دو روش جراحی و بدون جراحی انجام می گیرد. بنابراین هزینه عمل تنگ کردن واژن بر اساس روش عمل متفاوت است. از طرفی برخی از افراد تمایل دارند در کنار جراحی تنگ کردن واژن، عمل های زیبایی زنان دیگری مانند لابیاپلاستی انجام دهند، که این موضوع نیز می تواند در هزینه نهایی جراحی تنگ کردن واژن تاثیرگذار باشد.

سوال بسیاری از مراجعه کنندگان این است که؛ آیا بیمه ها هزینه جراحی تنگ کردن واژن را تقبل می کنند؟ در جواب باید بگوییم که خیر، زیر این عمل جزء عمل های زیبایی واژن است نه درمانی.

4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط