Search
Close this search box.
جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن + مزایا، معایب

جراحی زیبایی واژن یکی از جراحی های پر طرفدار در بین بانوان شناخته شده است، این جراحی کاربردهای فراوانی دارد و می تواند تاثیرات مثبت و رضایت بخشی را از خود به جای بگذارد. جراحی زیبایی واژن با تشدید عضلات داخلی واژن، سبب سفتی واژن می شود و همین امر تاثیرات مثبتی بر زندگی فرد می گذارد. بانوان با افزایش سن و زایمان های مکرر در بیشتر موارد دچار شلی و افتادگی واژن می شوند. عمل زیبایی واژن می تواند تمام مشکلات افتادگی و شلی واژن را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرد.

جراحی زیبایی واژن چیست؟

جراحی های زیبایی واژن به صورت سرپایی برای بانوان انجام می شود و تقریباً به کمتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی جامع درباره جراحی های زیبایی واژن در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه باشید. شما می توانید با کلیک کردن روی سرفصل های موجود در فهرست زیر به مطالبی که مورد نیازتان است دسترسی سریع پیدا کنید.

هزینه جراحی زیبایی واژن

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی واژن چه کسانی هستند؟

کاندیدای ایده آل برای عمل زیبایی واژن زنانی هستند که از نظر جسمانی در سلامت کامل هستند و همچنین احساس می کنند که کانال واژنشان به دلیل زایمان، افزایش سن و موارد دیگر  شل و یا افتاده شده است. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و می توان به راحتی این مشکلات را برطرف کرد.

انواع جراحی های زیبایی واژن

  • تنگ کردن واژن
  • لابیاپلاستی
  • تقویت نقطه جی
  • نهان سازی کلیتورال
  • پرینورافی
  • سفید کردن واژن
جراحی زیبایی واژن چه مزایایی دارد؟

جراحی زیبایی واژن چه مزایایی دارد؟

جراحی زیبایی واژن مزایای فراوانی دارد و می تواند تغییرات قابل ملاحظه ای در زندگی شخصی فرد ایجاد کند. از جمله مزایای عمل زیبایی واژن عبارتند از:

  • بهبود روابط جنسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • دوران بهبودی بسیار کوتاه و کم
  • فرد بعد از جراحی ظرف مدت 24 ساعت می تواند فعالیت های خود را از سر بگیرد.
  • بیمار بعد از جراحی درد بسیار کمی را احساس می کند .
  • در طی بسیاری از جراحی های زیبایی واژن نیاز به بخیه نمی باشد .
  • از بین رفتن مشکلات زناشویی

عمل زیبایی واژن چه عوارضی دارد؟

اگر بخواهیم عوارض جراحی زیبایی واژن را نام ببریم، باید بگوییم این عوارض بسیار نادر هستند و در مدت زمان کوتاهی به طور طبیعی برطرف می شوند.

عوارض رایج عمل زیبایی واژن که  طبیعی هستند و پس از چند روز کاملاً از بین می روند عبارتند از:

  • التهاب در ناحیه واژن
  • سورش در ناحیه واژن
  • خارش در ناحیه واژن
  • حالت تهوع بعد از انجام برخی عمل های زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی.
  • احساس درد در هنگام راه رفتن.
  • نداشتن حس جنسی بعد از عمل زیبایی واژن(این عارضه از چند روز تا چند هفته کاملاً طبیعی است)
  • عفونت بعد از عمل زیبایی واژن که در صورت عدم رعایت نکات گفته شده از سوی پزشک رخ می دهد.( در صورت مشاهده عفونت باید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید)
  • خونریزی بعد از برخی از عمل های زیبایی واژن که با برش همراه بوده است.

در صورت بروز این عوارض جای هیچگونه نگرانی نیست، به راحتی در مدت کوتاهی برطرف و از بین می روند، بهتر است قبل از جراحی با متخصص زنان خود در رابطه با عوارض جراحی زیبایی واژن صحبت کنید و با دید باز این جراحی را انجام دهید.

اما متاسفانه در صورت عدم دقت در انتخاب جراح زیبایی زنان ممکن است عوارض غیرقابل جبرانی بعد از عمل زیبایی واژن تجربه کنید، این عوارض عبارتند از:

  • از بین رفتن حس جنسی
  • کنگره شدن لابیاها
  • عدم تقارن لابیاها
  • کنده شدن لابیاها

چناچه هرکدام از عمل های زیبایی واژن را نزد بهترین جراح زیبایی واژن انجام دهید و سلامتی خود را در اولویت کار قرار دهید قطعا این عوارض به صفر خواهد رسید.

چه افرادی برای انجام جراحی زیبایی واژن مناسب نیستند ؟

عمل زیبایی واژن محدودیت های جدی ندارد، اما به زنانی که مبتلا به بیماری سیستمیک هستند و یا به بیماری موضعی خاصی مبتلا هستند تا حد امکان توصیه نمی شود. دکتر شهناز شایان فر قبل از انجام جراحی زیبایی واژن به طور کامل بیمار را مورد معاینه قرار می دهد.

همچنین جراحی زیبایی واژن به افرادی که به وسواس های فکری مبتلا هستند نیز توصیه نمی شود، این افراد از نتیجه جراحی خود احساس رضایت ندارند و همین امر می تواند تاثیرات منفی بر آن ها بگذارد در نتیجه مشاوره قبل از جراحی برای این افراد بسیار کمک کننده است.

چه آزمایشاتی را باید قبل از عمل زیبایی واژن انجام داد؟

آزمایش خون

از مهمترین آزمایش هایی که قبل از جراحی های زیبایی واژن باید انجام شود، آزمایش خون است. در این آزمایش میزان انعقاد خون، تعداد پلاکت های خون و بیماری های مربوط به خون بررسی می شود. زیرا در هنگام جراحی باید، جراح زیبایی واژن از میزان وضعیت انعقاد خون کاندید جراحی مطلع باشد.

آزمایش کلیه و تست قند خون

معمولا خانم هایی که سنشان بالای 40 سال است، به دلیل آن که عملکرد کلیه ممکن است در این گروه سنی با اختلال باشد، آزمایش های مربوط به کلیه گرفته می شود. همچنین در این گروه از افراد باید قبل از انجام جراحی زیبایی واژن آزمایش قند خون گرفته شود.

تست عملکرد قلب

برای اطمینان از عملکرد صحیح قلب این تست گرفته می شود. زیرا ممکن است فرد به دلیل داشتن استرس کمی مشکل پیدا کند.

تست پاپ اسمیر

به دلیل آن که قرار است در داخل واژن تغییراتی اعمال شود، باید قبل از انجام جراحی زیبایی واژن تست پاپ اسمیر از فرد گرفته شود. این تست 3 ماه قبل از انجام جراحی گرفته می شود. تا تمامی بیماری ها و مشکلات واژن توسط جراح زیبایی واژن بررسی شود، بعد از آن درمان شده سپس اقدام به جراحی زیبایی واژن نماید.

سابقه تبخال تناسلی

قبل از انجام جراحی زیبایی واژن و در جلسات مشاوره قبل از جراحی، در صورتی که کاندید جراحی به تبخال تناسلی مبتلاست باید به جراح اطلاع دهد. در صورت اطمینان از این که فرد به این تبخال مبتلا نیست، می توان جراحی زیبایی واژن را انجام داد.

آزمایش تیروئید

از جمله مهمترین آزمایش هایی که باید قبل از جراحی زیبایی واژن از فرد گرفته شود، آزمایش تیروئید است. در صورتی که کاندید جراحی زیبایی واژن به تیروئید مبتلا نباشد، می تواند جراحی زیبایی واژن انجام دهد. خانم هایی که دارای پرکاری تیروئید هستند، در ابتدا باید اختلال تیروئیدشان درمان شود و سپس اقدام به جراحی های زیبایی واژن کنند.

روش های جراحی زیبایی واژن

برای انجام جراحی زیبایی واژن به منظور جوانسازی واژن روش های متفاوتی وجود دارد. از جمله این روش ها، عبارتند از:

جراحی زیبایی واژن با لیزر

از جمله بهترین روش هایی که امروزه برای انجام جراحی زیبایی واژن مورد استفاده قرار می گیرد، جوانسازی واژن با لیزر است. یکی از بهترین انواع لیزرها برای جراحی زیبایی واژن، لیزر ژولیت است. این لیزر نتایج بسیار خوبی را دارد و استفاده از این نوع از لیزرهای جراحی زیبایی واژن در کمترین زمان ممکن نتیجه مطلوبی را به همراه دارد.

جراحی زیبایی واژن با لیزر جزء  کم عارضه ترین و سریع ترین روشهاست.

جراحی زیبایی واژن با نخ

از جمله روش هایی که برای عمل تنگ کردن واژن و برطرف کردن گشادی واژن مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی زیبایی واژن با نخ می باشد. برای انجام جراحی زیبایی واژن با نخ از نخ های قابل جذب استفاده می شود.

جراحی زیبایی واژن با تزریق چربی

از جمله روش هایی که امروزه برای جوانسازی واژن مورد استفاده قرار می گیرد، تزریق چربی به واژن است. زیرا با افزایش سن، کاهش وزن و کاهش حجم چربی بدن، بافت واژن حالتی شل و افتاده به خود می گیرد. در برخی از افراد با تزریق چربی به این بافت ها می توان جوانسازی واژن را انجام داد.

برای تزریق چربی، از چربی های اضافی بدن خود فرد برداشته می شود تا به واژن تزریق گردد.این چربی های خارج شده، بعد از تصفیه و جداسازی برای تزریق به واژن آماده می شوند.

این چربی ها چون از بدن خود فرد استخراج می شود هیچ گونه عارضه ای را به همراه ندارند و بعد از مدتی به بدن خود فرد جذب می شود. به همین دلیل در هنگام تزریق چربی کمی بیشتر از میزان لازم تزریق انجام می شود.

اما سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که تزریق چربی به واژن برای افرادی که لاغر هستند، چگونه انجام می شود؟ در ویدئو زیر دکتر شایان فر پاسخ سوالتان را می دهد:

جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل

از دیگر روش های جوانسازی واژن، تزریق ژل به واژن است. ژل همانند چربی باعث جوانسازی واژن می شود و تاثیرگذاری سریعی خواهد داشت.

در ویدئو زیر میتوانید صحبت های دکتر شهناز شایان فر در ارتباط با تزریق ژل به واژن را گوش دهید:

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن

جهت تسریع روند بهبودی و رسیدن به نتیجه دلخواه پس از عمل توصیه می شود راهنمایی های زیر را در نظر داشته باشید:

  • داروهای آنتی بیوتیک خود را بصورت مرتب میل نمایید، تا از ایجاد عفونت احتمالی جلوگیری شود.
  • اگر در عمل از بخیه هایی استفاده شده است که قابل جذب نمی باشند، حتما در موعد مقرر جهت کشیدن بخیه ها به پزشک خود مراجعه نمایید.
  • پماد استروژن را به هیچ وجه خود سرانه مصرف نکنید، بلکه قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
  • توصیه می شود حداقل یک ماه از تامپون استفاده نکنید.
  • حداقل یک الی دو ماه از آمیزش جنسی خودداری نمایید.
  • مصرف دخانیات باعث طولانی بودن دوران نقاهت عمل می شود، لذا توصیه می شود از مصرف دخانیات جدا خودداری نمایید.
  • ممکن است لازم باشد زیر نظر پزشک متخصص از ویتامین و یا مکمل های غذایی استفاده نمایید.
  • توصیه می شود روزانه به مقدار کافی آب بنوشید و از غذاهای فیبر دار استفاده نمایید، تا از ایجاد یبوست جلوگیری شود. یبوست باعث آسیب دیدن و وارد شدن فشار به واژن می شود.
  • پیاده روی ملایم باعث بهبودی سریع بیمار شده و همچنین می تواند از ایجاد یبوست جلوگیری کند. اما توصیه می شود از انجام ورزش های سنگین مثل ایروبیک و… تا حداقل دو ماه خودداری نمایید. همچنین از حرکات ناگهانی مانند پرش که ممکن است به واژن آسیب برسانند، خودداری نمایید.
  • قبل از استحمام حتما با پزشک خود مشورت نمایید، در صورتی که پزشک اجازه استحمام دهد، باید استحمام بیمار زیر دوش و بصورت ایستاده باشد. از نشستن در وان آب و یا استخر جدا خودداری نمایید.
  • احساس سوزش، تورم، خونریزی جزئی و یا خارش پس از انجام انواع جراحی های واژن کاملا طبیعی است. لذا توصیه می شود از خاراندن واژن جدا خودداری نمایید. در صورتی که ترشحات بدبو، خونریزی شدید، درد و یا سوزش شدید داشتید، فورا به پزشک خود مراجعه کنید. چرا که این علائم می تواند به دلیل وجود عفونت باشد.

امیدواریم در این مقاله به تمامی سوالات شما همراهان عزیز در ارتباط با جراحی های زیبایی واژن پاسخ داده باشیم. با اینحال اگر سوال یا ابهامی در مورد این موضوع دارید در بخش نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید. دکتر شهناز شایان فر در اولین فرصت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

5 پاسخ
  1. سلام ببخشید من تو قسمت انتهایی واژنم نزدیک مقعد یه تیکه گوشی اضافی دارم
    هیچ مشکلی برام ایجاد نکرده، نه درد داره نه موقع پوشیدن لباس اذیتم میکنه
    میخواستم ببینم میشه با جراحی برش داش

  2. سلام
    ببخشید من تو قسمت انتهایی واژن و نزدیک مجاری مقعدم یه تیکه گوشت اضافی دارم
    برام تاحالا مشکلی ایجاد نکرده، نه درد داره و نه اذیت میکنه
    ولی خب حس خوبی نسبت بهش ندارم
    میخواستم ببینم میشه با جراحی برش داشت؟
    و اصلا برای جراحی باید پیش چه دکتری برم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط